м. Боярка, вул. Б. Хмельницького, 57 А
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Вправи для розвитку мислення

Вправи на розвиток мисленнєвих процесів

Закінчи речення

Мета: розвиток словесно – логічного мислення.

Дорослий кидає м’яч дитині і пропонує початок речення. Дитина лове м’яч і закінчує речення.

Наприклад,

  • Морозиво солодке, а лимон ….
  • Корова мичить, а свиня…
  • Вдень світло, а вночі …
  • Літак летить, а машина …
  • Вдень ми обідаємо, а ввечері…
  • Півень кукурікає, а ворона …
  • Стрибунець стрибає, а птах …
  • Ти дивишся очами, а чуєш …
  • Змія повзає, а риба …
  • Лис живе в норі, а птиця …
  • Помідор червоний, а огірок …
  • Вчитель навчає, а лікар …
  • У людини дві ноги, а в собаки …
  • Трава зелена, а небо …
  • Капуста – овоч, а яблуко …

Ускладнення: використовувати геометричні фігури, форми, кольори, розміри та матеріали навчальних предметів, які зараз дитина вивчає (наприклад, для закріплення вивчення домашнього завдання з біології чи з математики).

Кажи протилежне

Мета: розвиток уваги, мислення.

Дитина лове м’яч і говорить протилежне за значенням слово.

Наприклад,

веселий – сумний, швидкий – повільний, порожній – повний, товстий- тонкий, легкий – важкий, лінивий – працелюбний, білий – чорний, твердий – м’який, злий – добрий, день – ніч, перший – останній, початок – кінець, гіркий – солодкий, далеко – близько, світлий – темний, покупець – продавець та інш.

Цікаві слова

Придумай нове слово, що буде закінченням першого і початком другого.

Б

У

Р

М

У

С

А

Н

Т

Р

О

Р

Б

У

Л

Ь

О

В

І

Р

К

У

О

С

Л

А

В

Т

Ю

Л

Ь

А

М

А

Б

У

Н

Д

А

Н

А

М

И

Л

Я

Р

Т

Р

И

Р

Утвори нові слова

З кожного слова візьми тільки другий склад і запиши нове слово.

БОЛОТО, КОНТОРА______________________

ОВОЧІ, КОРОВА, ГЛИНА________________

ПОГОДА, МОЛОТОК, СОВА_______________

ОСОКА, КОРОВАЙ, РУКА_________________

БУДИНОК, ВИТИНАНКА, ШИНА___________

З кожного слова візьми останній склад і утвори нове слово.

НАСОС, ГУСКА _____________________

КУРКА, НОРА, ДИВАН_______________

МОЛОКО, ВІДРО, КАРТИНА__________

ГУМА, ОРЛИ, ВІКТОРИНА ____________

ХАТА, ШУРМА, ГОРА _________

Встановлення зав’язків

Дитині запропонувати до кожного слова підібрати логічну пару:

перо – … (куриця, подушка і т.д.)

лист – … (дерево, книга і т.д.)

ложка – … (виделка, тарілка і т.д.)

шишка- … (ялинка, лоб і т.д.)