м. Боярка, вул. Б. Хмельницького, 57 А
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Аутизм. Рекомендації для вчителів.

Головна » Поради » Асистентам вчителів (вихователів)» Аутизм. Рекомендації для вчителів.

В даний час аутизм діагностують приблизно з 2-го року життя і, як правило, відразу ж вводиться інтенсивна терапія дітей. Тому, перш ніж діти потраплять в школу, вони проходять довгий і важкий шлях терапії. Завданням учителів є проведення освіти дитини на додаток до індивідуального терапевтичного процесу.

Коли дитина з аутизмом приходить в школу:

  • Необхідно знати історію терапії дитини, проводити інтерв’ю;
  • Дізнатися яка форма терапії проводиться;
  • Зв’язатися з терапевтом дитини.

Учні аутистичного спектру є дуже різноманітною групою, як з точки зору соціального функціонування, так і інтелектуального. Тому необхідний індивідуальний підхід, особливо на самому початку навчання!

Що значить індивідуальний підхід ?

Проведення детальної діагностики здібностей дитини, а також  проникливе вивчення  діагнозу, його специфічних потреб і можливостей;

Розробка відповідної системи навчання для конкретної дитини, тобто гнучка настройка методів роботи;

Навчання таких тем, яких дитина в даний момент часу найбільш потребує, навіть якщо вона  відходить від основної навчальної програми. Слід пам’ятати, що недогляд якоїсь важливої для дитини стадії, може викликати великі труднощі в  наздогінці в майбутньому. На практиці це виглядає так, що з одного предмета учень може не знати елементарного матеріалу, а з іншого демонструє чудові знання – повинні піти назустріч цій специфіці та налаштувати програму для цього конкретного учня.

Адаптація навчальних матеріалів до потреб та інтересів дитини – з погляду на різні  дефіцити, порушення уваги і сприйняття – важливо розробити такі матеріали, які будуть сприяти навчанню дітей з аутизмом. Найчастіше вчитель повинен підготувати методичні матеріали у вигляді планів занять, планів дій, піктограми,  і т. д. На початку здається, що це забирає багато часу  але значно полегшує подальшу роботу і навчання.

Які вони, учні з аутизмом?

Серед учнів з аутизмом можуть бути, з одного боку, діти з важкими порушеннями в поведінці і значною або помірною розумовою відсталістю, з іншого боку-діти, з низьким рівнем порушень в поведінці, в  інтелектуальній нормі або з неабияким інтелектом (це, наприклад, люди з синдромом Аспергера або так звані високофункціональні люди з аутизмом).

Функціонування цих дітей може бути дуже різне, але кожен з них буде мати наступні особливості:

  • явні недоліки і порушення в області взаємодії і соціальної поведінки,
  • затримки і недоліки в опануванні мови і здатності спілкуватися,
  • обмежена, повторювана поведінка та інтереси.

Крім того, розвиток дитини з аутизмом характеризується дисгармонією. Деякі   функції можуть бути з затримкою   по відношенню до віку дитини та бути з дефіцитом (наприклад, емоційний розвиток і соціальний), в інших ми можемо спостерігати виняткові здібності, наприклад, зорову пам’ять.

У людей з аутизмом можуть співіснувати інші розлади і захворювання, наприклад, епілепсія, гіперактивність, диспраксія або різного виду алергії .

З погляду на  велику різницю  в інтелектуальному, соціальному і комунікаційному функціонуванні освіта цієї групи  людей є великим  визванням  в стосунках з іншими  учнями з особливими освітніми потребами.

В даний час немає  системи, що дозволяє забезпечити хорошу підтримку в галузі освіти учням з аутистичними порушеннями.

Ці учні реалізують навчання в школі по-різному:

  • у виховних командах
  • в особливих школах, класах для дітей з аутизмом,
  • в інтеграційних класах,
  • у громадських школах,
  • у формі індивідуального навчання.

У кожному з цих місць, унікальний, але важкий учень аутистичного спектру зустрічається з унікальним викладачем!

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

Люди з аутизмом хочуть вчитися!

Люди з аутизмом хочуть краще зрозуміти і пізнати світ, в якому вони живуть.

Безперервне навчання запобігає застою розвитку і регресії.

Безперервне навчання зменшує число складних варіантів поведінки.

Безперервне навчання підвищує мотивацію до дії.

Це допомагає реалізувати їх захоплення та інтереси.

Функціонування людей з аутизмом – на що звернути особливу увагу?

Соціальна та емоційна сфера

Це одна з ключових галузей, в яких розвиток дитини аутистичного спектру проходить неправильно. Дитина з аутизмом має порушену здібність направленої двосторонньої участі в соціальних взаємодіях.

Дослідження показали (L. Wing, J. Gould, 1979), що діти з аутизмом можуть проявляти різні моделі поведінки в контактах з іншими.

Одну групу складають діти, які найчастіше відступають, уникають взаємодії з дорослими і з однолітками. Можуть звертатися до інших, але, в основному, в ситуації, коли щось потрібно.

У другій групі дітей з аутизмом поведінка наближена до пасивності. Діти не заводять спонтанних контактів з іншими (за винятком випадків, які служать для задоволення їх потреб), але приймають їх  з боку  інших. Ви можете заохочувати їх до участі у спільній діяльності.

Третя група-це діти, які спонтанно вступають у контакт, але вони роблять це дивним чином, просто неадекватно ситуації. Вони мають труднощі в розумінні точки зору іншої людини. Можуть задавати постійно одні і ті ж питання, говорити  тільки на тему, яка їх цікавить, вони не можуть підтримувати контакти  і розмови в темі, запропонованій партнером.

Діти з кожної з цих груп потребують від вчителя трохи інший підхід до способу їх навчання (наприклад, налаштувати систему стимулювання) і включення в групу однолітків.

Діти аутистичного спектру (різною мірою) мають труднощі з читанням емоцій, розуміння причин емоцій, думок, намірів і намірів інших людей. Це пов’язано з порушеною здатністю інтуїтивного мислення, про власні і чужі думки (так звана Теорія Розуму). Розвиток соціальних навичок є одним з ключових цілей в терапії дитини з аутизмом. Тому ці діти повинні бути забезпечені ревалідаційними заняттями, спрямованими на поліпшення соціального функціонування ( робота над розв’язанням Теорії Розуму, вивченням норм і правил соціальної роботи, навчанням і розвитком навичок адекватної поведінки в різних ситуаціях). Дуже важливо, щоб ці навички дитина могла (при підтримці дорослого) застосовувати в ситуації за межами класної кімнати.

Спілкування

Рівень спілкування дітей з аутизмом дуже різноманітний.  Слід звернути увагу на два аспекти:

спосіб, за допомогою якого дитина спілкується – робота з мовою, або альтернативними способами спілкування,

розуміння дитиною важливості спілкування  – того, що вона служить обміну інформацією між людьми, створенні і підтримці відносин.

У значної частини дітей з аутизмом мова не розвинулася, або настільки неправильна, що серйозно ускладнює ефективну комунікацію. У високофункціональних дітей з аутизмом та синдромом Аспергера мова і користування мовою розвинені на тому ж рівні, як у правильно розвинених дітей. Однак слід пам’ятати про специфіку пізнавального функціонування, що може утруднити взаємне  порозуміння (наприклад, буквальне розуміння мови, специфічно пов’язані значення слів). Навіть у тих дітей, які вільно володіють мовою виникають проблеми в спілкуванні. Це невміння або обмежена здатність до ведення діалогу, тенденція говорити тільки на тему цікавій дитина, нелогічне реагування на те, що говорить інша людина (на її вислови), утруднення в точному формулюванні своїх думок, або створення довгих висловлювань.

Пізнавальні функції

З огляду на те, що у дітей аутистичного спектру виникають різні труднощі, (наприклад, серйозні порушення в поведінці, проблеми зі зв’язком) важко діагностувати їх когнітивні навички за допомогою стандартних інструментів.

Аутизм не є рівнозначним з обмеженими розумовими можливостями, навіть якщо воно було виявлено в дитини.

У діагностиці здібностей дитини, а також у викладанні слід враховувати інший спосіб сприйняття й обробки інформації.

У дітей з аутизмом часто зустрічаються:

  • перевага візуального мислення над вербальним;
  • хороші спостережні зорові навички і зорова пам’ять;
  • труднощі в засвоєнні абстрактних понять в абстрактному мисленні;
  • труднощі в узагальненні знань і умінь;
  • створення специфічних змістових асоціацій;
  • буквальне розуміння мови;
  • труднощі в причинно-наслідковим мисленні;
  • прив’язаність до рутини, відсутність або мала гнучкість в мисленні;
  • переважання механічної пам’яті над змістовою ;
  • переважання уваги, мимовільної до довільної;
  • ослаблена допитливість, пізнавальна і внутрішня мотивація, вибірковість інтересів;
  • порушення в прийомі та інтеграції сенсорних стимулів

Що важливо в роботі з учнем аутистичного спектру?

Учню слід надати:

  • стабільність та передбачуваність планів дня в школі, плану конкретного уроку або заняття на рівні, зрозумілім для дитини;
  • допомогу в орієнтації у просторі школи: наприклад: маркування приміщень в зрозумілому для учня, складання плану школи;
  • попередження про зміни, наприклад, про заміну, скорочення уроків або відвідування,
  • визначення тривалості активності, наприклад, шляхом визначення кількості завдань, або через звуковий сигнал
  • підготовка додаткових завдань або іншого заходу в ситуації, коли учень з аутизмом закінчить роботу раніше, ніж його однокласники;
  • сенсорний комфорт;
  • ідеальне місце у класі (наприклад, подалі від вікна, в першому ряду, так щоб легше було йому зосередити увагу на вчителя);
  • виділення місця, в якому учень з аутизмом може розслабитися і відключитися, якщо буде переважати така необхідність;
  • візуальний канал передачі інформації;
  • плани у вигляді наочної інформації зрозумілої для конкретної дитини (див., наприклад: конкретні предмети, що позначають дані активності, через фотографії, малюнки, піктограми або етикетки з написами);
  • підготовка фотографій, схем, діаграм, таблиць, дослідів, які б якомога повніше ілюстровали і впорядкували б інформацію, що міститься в тексті автора підручника;
  • підтримка усних команд представленням їх у візуальний/зоровий, в залежності від рівня розуміння учня, наприклад, записуючи рядки на аркуші, показ піктограми, або фотографії;
  • контрольований спосіб говорити;
  • зверніть увагу на те, що команда направлена до всього класу була отримана учнем з аутизмом, і, якщо це необхідно, направляючи її також індивідуально для нього;
  • передача інформації – “не заливати потоком слів”, робіть перерви між фразами, щоб у дитини був час на обробку інформації;
  • після завдання, питання, команди, дати час дитині на реакцію;
  • уникаючи сарказму і натяків, пояснення метафор;
  • формування команд прямо, задавати конкретне питання;
  • питання без можливостей для вибору, наприклад, замість: “Що ти хочеш тепер робити?” – це: “ви Хочете зараз читати чи писати?”;
  • розгляд на гучність мови, особливо при дітях з підвищеною чутливістю слуху;
  • підтримка самостійної роботи;
  • подання завдання ясно для дитини, розбити його на більш дрібні етапи;
  • іноді зниження складності задачі або її вкорочення;
  • також можна надати дитині чи зробити разом з нею план виконання завдання,
  • чітко визначити, коли кінець завдання;
  • посилення мотивації у процесі навчання і самооцінки:
  • використання інтересів дитини і улюблених форм роботи в процесі навчання новим навичкам ( використовувати поняття “менше”- “більше”);
  • розробка системи заохочень, особливо при більш складних завданнях чи мало цікавих для дитини;
  • оцінки не завжди мотивують дитину з аутизмом;
  • створення ситуацій, в яких дитина буде мати поштовх до успіху, використання спеціальних здібностей дитини та її інтересів, для підвищення її статусу в класі;
  • дозвіл учню на застосування власних методів для рішення завдань (попросити його про їх демонстрацію, пояснення);
  • підтримка учня у встановленні і підтримці відносин з однолітками – учень з аутизмом може мати великі труднощі з початком розмови, підставою дружби, варто підтримати його в діях, якщо він висловлює бажання брати участь у житті класу.

Може бути важливим  «попередження» усіх інших учнів, як вони можуть реагувати на поведінку свого аутистичного колеги.

Важливим є співпраця з батьками дитини. Обмін інформацією між батьком і вчителем є важливим елементом в процесі терапії та освіти дитини з аутизмом.

Важливим є також співпраця зі спеціалістами, які мають заняття з дитиною в школі і спеціалізованими організаціями, в яких проведена терапія:

  • узагальнення знань і вмінь вправ під час терапевтичних занять, наприклад, навички спілкування (звернення з проханням про допомогу, встановлення контакту з колегою), застосування знань соціальних правил і норм у в конкретних ситуаціях,
  • застосування на уроках і перервах альтернативних способів спілкування, які вчить дитина.

Як перевіряти знання учня з аутизмом?

Ось декілька порад:

  • зробіть тест адаптований для конкретної дитини;
  • візьміть до уваги роботу дитини, його орієнтири інтелектуальні здібності, його рівень та спосіб спілкування, його концентрації уваги;
  • пам’ятайте, що ви дійсно перевіряєте: чи вміння писати тест або знання;
  • використовуйте форму тесту, а не форму опису;
  • складіть тест з використанням матеріалів і візуального контенту, мультимедійного;
  • якщо потрібно задайте додаткові питання та/або питання допоміжні ;
  • підготуйте письмовий, а не усний тест;
  • візьміть на тест і оцінку людини з аутизмом більше часу;
  • не кричіть на дитину;
  • частину навичок, перевірте в іншій ситуації, якщо це доцільно ;
  • будьте люб’язними до дитини;
  • не відсторонюйтеся від дитини – це дозволить об’єктивно оцінити її здібності;
  • застосувуйте відповідну мотивацію і задоволення за виконання роботи

Трейтяк Аліна

Джерело інформації: http://rcpio.ippo.kubg.edu.ua/?author=3

lvonline https://128.199.185.186/ lvonline https://165.227.47.178/ https://170.64.192.239/ https://170.64.208.214/ lvonline https://www.learnmistake.com/ https://www.daldoce.com/ https://www.grfxgamingpartybus.com/ https://www.gainesvillesun.net/ https://www.scheidingsmediators.com/ https://www.majesticmonarchoutdoors.com/ https://t.me/LVONLINE https://linkalternatiflvonline.link/ https://www.slotjakarta.id/ https://www.slotbali.id/ https://www.slotjepang.id/ https://www.slotjapan.id/ https://www.situslvonline.us/ https://www.lvonline.io/ https://www.lvonline.site/ https://www.lvonline.store/ https://www.lvonline.online/ https://lvonline.sinjai.info/ https://ptsp.pt-sultra.go.id/mp/ https://www.finasteriden.com/ lvonline https://www.fcbeat.com/ https://www.world-news-tw.org/ https://www.overheidsmanagement.org/ https://www.latecoere-aeropostale.org/ https://www.raa-iops.org/ https://www.rebeccasommer.org/ https://www.hh-bags.com/ https://www.anmc21.org/ https://www.uetrabajandojuntos.org/ https://www.writersujatha.com/ https://www.andwedanced.com/ https://www.mpaper.org/ https://www.cnhu-hkm.org/ https://www.mylautokacity.org/ https://www.geonoria.org/ https://www.drupalforfacebook.org/ https://www.benwestbeech.com/ https://www.idixray.com/ https://www.lvoslot.com/ https://www.lvobet.id/ https://www.lvoslot.id/ https://www.lvonline000.com/ https://www.lvonline001.com/ https://www.lvonline002.com/ https://www.lvonline003.com/ https://www.lvonline004.com/ https://www.lvonline005.com/ https://www.lvonline006.com/ https://www.lvonline007.com/ https://www.lvonline008.com/ https://www.lvonline009.com/ https://www.lvonline010.com/ https://www.lvonline.click/ https://www.lvonlinepoker.com/ https://www.lvonlinebola.com/ https://www.lvonlinekasino.com/ lvonline lvonline lvonline https://www.segurodecreto80.com/ https://www.slashpolicy.com/ https://www.coat2.top/ lvonline https://www.cheapshoesoutletonlines.com/ lvonline https://www.houseofbeautysalons.com/ https://www.washingtonredskinsjerseyspop.com/ https://www.aievea-bijou.com/ https://lvonline-gacor.tumblr.com/ https://lvonline-slot.tumblr.com/ Berita Dan Informasi Terkini Terupdate Di Indonesia Berita Seputar Informasi Bola dan Olahraga Terbaru Hari Ini Berita Dunia Film Layar Lebar, Anime, Drakor Terkini Hari Ini Berita dan Informasi Teknologi, Gadget serta Game Terlengkap slot scatter hitam sbobet mahjong ways 2 bonus new member situs parlay bola demo wild bandito paito warna hk https://www.cercle-gaston-cremieux.fr/ https://146.190.97.83/ https://143.198.209.134/ https://188.166.246.204/ https://167.172.83.179/ https://www.togelhok.id/ https://www.togelhok.blog/ https://www.togelhok.cyou/ https://togelhok.camera/ https://togelhok.cam/ https://togelhok.my/ https://togelhok.run/ https://togelhok.tv/ https://togelhok.sinjai.info/ https://togelhok-linkalternatif.tumblr.com/ https://togelhok-login.tumblr.com/ https://togelhokgacor.tumblr.com/ https://www.marianswoman.org/ https://www.fecamdsng.org/ toto macau togelhok paito warna situs slot https://earthtoweb.com/ https://paitohongkong.id/ https://paitojepang.id/ https://paitojapan.id/ https://www.lotteryhongkong.id/ https://www.lotterytaiwan.id/ https://www.lotterysydney.id/ https://www.lotterychina.id/ https://www.lotterymacau.id/ https://128.199.71.129/ https://167.172.64.185/ https://152.42.192.250/ https://www.capcut88.com/ https://www.capcut88.me/ https://www.capcut88.vip/ https://capcut88-gacor.tumblr.com/ https://capcut88-thailand.tumblr.com/ https://capcut88-zeusx1000.tumblr.com/ https://capcut88-princessx100.tumblr.com/ https://capcut88-linkalternatif.tumblr.com/ https://www.asalas.org/ https://towsonsmiles.com/ https://capcut88.fixpoll.id/ Badan Lembaga Pendidikan Ilmu Komputer Subang Universitas Negeri Jepara Lembaga Universitas Kristen Marantha SMP 3 Negri Nganjuk Rental Mobil Semarang https://www.fbslot77.com/ https://www.fbslot77.net/ https://www.fbslot77.org/ https://heylink.me/fbslot77 https://publicflashes.com/ https://www.gunung388-oke.site/ https://rasindogroup.com/ https://friwebteknologi.org/ https://iklanmalay.com/ https://www.resistancemanual.org/ https://gunung388.fixpoll.id/ https://juaracash.pro/ https://thelateshowgardens.org/ https://www.indonesiareclaimedteak.com/ https://www.campur88.com/ https://www.campur88.org/ https://www.campur88.work/ https://www.campur88.xyz/ https://www.campur88.lol/ https://www.nagacampur.biz/ https://www.nagacampur.club/ https://www.nagacampur.co/ https://www.nagacampur.me/ https://www.nagacampur.xyz/ https://www.nasicampur88.com/ https://165.232.175.185/ https://152.42.164.228/ https://152.42.194.203/ https://152.42.169.214/ https://www.campurslot.com/ https://www.campurslot.id/ https://www.campurslot.co/ https://www.campurslot.org/ https://www.campurslot.homes/ https://www.campurslot.design/ https://www.campurslot.pro/ https://www.campurslot.buzz/ https://www.campurslot.blog/ https://www.campurslot.cfd/ https://www.campurslot.rent/ https://www.slotcampur.vip/ https://www.slotcampur.org/ https://www.arheon.org/ https://www.szzchd.com/ https://x.com/CampurSlot https://mez.ink/nasicampur88 https://heylink.me/campurslot https://campurslotx500.tumblr.com/ https://campurslot.fixpoll.id/ ihokibet Ihokibet Evohoki ihokibet https://topcleangloves.com/ https://absensi.unikrim.ac.id/ https://domainkeren.lol/ https://e-learning.smpn3nganjuk.sch.id https://e-learning.unikrim.ac.id https://idncpremium.unikrim.ac.id https://informasi.smpn3nganjuk.sch.id https://jurnal.unikrim.ac.id https://kurikulum.smpn3nganjuk.sch.id https://pelajar-idnc.smpn3nganjuk.sch.id https://perpustakaan.unikrim.ac.id https://ppdb.smpn3nganjuk.sch.id evohoki https://rp8888-gaming.com/ rp8888 ihokibet evohoki evohoki https://fetems.org.br/fetems/wp-content/image/carimakan/mohonmaaf/ evohoki ihokibet evohoki https://digilib.unwmataram.ac.id/fiIes/js/-/ https://pmb.esqbs.ac.id/CACHE/v2/bagiplayer/ evohoki ihokibet ihokibet https://159.223.76.128/ https://128.199.219.209/ https://pastipatenpunya.xyz/ https://mainpatenpunya.xyz/ https://situspaten788.xyz/ Slot Ovo slot77 https://stikesbanyuwangi.ac.id/siakad/ https://itxin.io.vn/slotthailand/ https://www.pakbos188.com/ https://159.203.43.92/ https://209.38.34.91/ pakbos188 ihokibet maxim178 maxim178 maxim178 ihokibet ihokibet ihokibet ihokibet ihokibet evohoki https://kontra.id/storage/ https://ebooks.umu.ac.ug/evohoki/ https://fkipunej.ac.id/ https://bemamikom.ac.id/ https://dewa787rose.com/ https://dewa787.nexus/ https://dewa787kami.nexus/ https://toiletcubicles.org/ https://olatotorose.com/ https://viuolatoto.com/ https://ifstudio.org/ https://cheapjerseyss17.com/ https://braintalkcommunities.org/ https://chocanhhanoi.com/ sabung ayam online sv388 berita bungokab rcm education Sesaskss Thailand News Berita Harian Adreannes Berita Harian Aspect Marketing Link Resmi Live Draw Streaming Hongkong Sdy Hari Ini Top 5 Game Online Yang Pasti Di Rasakan Sensasional Jackpot Hari Ini Upgrade Akun VVIP Anda Sekarang Juga Dan Dapatkan Maxwin Hari Ini Waspada Akun Gacor Anda Akan Pecah Hari Ini Segera Login Sekarang Perdana Kali Dalam Sejarah Scatter Hitam Turun Gunung Pesta Pecah Hari Ini Bukan Kaleng-Kaleng Link Scatter Hitam Resmi Hadir Di Sini Yang Pasti Di Kasih Pecah Tiap Hari PROMO PUNCAK 11.11 Scatter Hitam Baru Gabung Bonus 100% Di Depan Tanpa Ribet 10 Fakta Menarik Agar Bisa Merasakan Maxwin Mahjong Ways Hari Ini 10 Daftar Game Online Paling Menghasilkan Ada Pragmatic Play PG Soft Diganjar Rezeki Melimpah Dari Berbagai Arah, Bertabur Scatter Terjun Terus Menerus Faktor Dalam Kemenangan Dalam Bermain Mahjong Ways Kontrol Emosi Anda dan Raih Kemenangan Besar 10 Interpretasi Mimpi Membunuh Individu Yang Tidak Dikenal Pasang Angka Jitu Hoki BBFS 4D 10 Ramalam Game Online Di Tahun 2025 Makin Berjaya Ada Pragmatic Dan PG Soft Arti Mimpi Berjumpa Dengan Orang yang Tersayang yang Telah Meninggal, Pasang Angka Jitu 4D Mencari Agen Bandar Togel Terpercaya Yang Pastinya Kemenangan Anda Di Bayar Full Bingung Cara Dapat Scatter Hitam! Simak Penjelasan Berikut Ini Cek Update RTP Terbaru Mendapatkan Scatter Merah Hitam Di Mahjong Ways Detik-Detik Petir Zeus Pecah Banjir Modal 100K Doang Akun Real Jangan Sampe Ketahuan Admin Fitur Di Whatsapp Belum Banyak Yang Mengetahui Banyak Orang Ungkat Rahasia Scatter Hitam slot thailand slot dana beli motor berkat wild bandito peluang kemenangan mahjong ways mahjong ways server thailand jadi milyarder berkat mahjong ways pajero vinyl mahjong ways pola mahjong ways kanji scatter hitam jadi legenda mahjong wins mahjong wins penuh kejutan game favorit mahjong ways teknik jitu mahjong ways kucing ajaib lucky neko gate of olympus jangan kaget dapat 3 scatter hitam moment scatter hitam tanpa henti